Strömma öppnar utflyktsbutik i Stockholm

Strömma öppnar utflyktsbutik i Stockholm

Den 6 juni öppnar Strömma Turism & Sjöfart sin första utflyktsbutik. Butiken ligger i Sverigehuset i samma lokaler som Illum Bolighus och blir som en direktlänk mellan kunderna och hela Strömmas produktutbud.

Klockan 11.00 på nationaldagen den 6 juni 2013 slår portarna upp till Strömmas första utflyktsbutik mitt i centrala Stockholm. Butiken, som ligger i Sverigehuset, erbjuder hela Strömmas utbud av produkter direkt till kunderna på plats i butiken. Här kan man bland annat köpa sin sightseeingbiljett med Hop On – Hop Off eller båtturen Under Stockholms broar, bläddra bland alla lyxiga middagskryssningar med sekelskiftesfartyg eller planera konferens med kollegorna på Vaxholms Kastell med en av Strömmas turistinformatörer.

-   Tanken med utflyktsbutiken är att finnas där våra kunder finns. Butiken blir som en turistbyrå för Strömmas egna produkter där kunderna ska få tillgång till hela Strömma på ett ställe, säger Andreas Gottlieb, försäljningschef på Strömma Sverige.

Strömma Turism & Sjöfart finns i Stockholm, Göteborg, Hemavan, Köpenhamn, Helsingfors, Oslo och Trondheim. Fokus ligger på sightseeing och utflykter med buss och båt, men det finns även flera destinationer i utbudet som Nya Älvsborgs Fästning i Göteborg, Birka Vikingastaden i Stockholms skärgård och skidanläggningen Hemavan i svenska fjällen.

-   Vi vill öka synligheten för våra produkter och tillgängligheten för våra kunder och därför tror vi att utflyktsbutiken kan bli en naturlig mötesplats mellan Strömma och våra besökare, säger Andreas Gottlieb.

Utflyktsbutiken i Sverigehuset har öppet kl. 11-17 på nationaldagen den 6 juni 2013 och därefter samma öppettider som Illum Bolighus. Som öppningserbjudande får de tio första kunderna som besöker butiken under Sveriges nationaldag fria sightseeingbiljetter.

Peter Henricson, Affärsområdeschef Strömma Sverige, tel 0708-94 76 33
Andreas Gottlieb, Försäljningschef Strömma Sverige, tel 0708-94 76 45

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Skandinaviens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt aktiviteter i fjällen. Visionen är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs främst i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som bland andra Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Canal Tours, Open Top Tours, Ekmanbuss och Hemavan Tärnaby.

Ta del av nyheter, tips och erbjudanden från Strömma genom vår sida på Facebook!