Upplev Stockholm med Strömma i sommar

Upplev Stockholm med Strömma i sommar

Nu är det säsongstart för flera av Strömma Turism & Sjöfarts kryssningar och utflykter med både båt och buss. Varje sommar tar Strömma emot tusentals turister som vill se vår vackra huvudstad och lära sig allt om dess historia, kultur och vattenvägar.

-  Många människor glömmer bort att se sin egen stad, man missar att uppleva och se hemstadens egna sevärdheter. På Stockholm Sightseeings båtar har vi många sightseeingturer på ett tiotal språk för hitresta turister, men flera av turerna, som till exempel Under Stockholms broar och Djurgården runt, är fantastiska utflykter även för stockholmare, säger Riitta Östberg, Marknadsdirektör på Strömma Turism & Sjöfart.

I Strömma Kanalbolagets utbud finns stadens enda brunch året runt till sjöss på S/S Stockholm och lunch- och middagskryssningar från Strandvägen ut till Vaxholm. Ångfartyget Drottningholm och M/S Prins Carl Philip gör lunch- och middagskryssningar i Mälaren från Stadshuset till Drottningholm. Drottningholmstrafiken öppnar denna säsong drygt fyra veckor senare än planerat beroende på isläget under våren.

Tillsammans med konstmuséet Artipelag på Värmdö har Kanalbolaget ett samarbete om en båt från Nybrokajen till Artipelag och hemfärd med båt eller buss till centrala Stockholm.

Cinderellabåtarna har äntligen efter en försenad start till följd av isläget åter börjat trafikera Stockholms skärgårds större öar så som Grinda, Svartsö, Finnhamn, Möja och Sandhamn. I slutet av maj börjar även middagskryssningarna till Sandhamn och Möja med Cinderellabåtarna.

-  Vår ambition är att ge minnen för livet. Därför är guidningen och berättelsen en viktig del av upplevelsen. Men under middagskryssningarna låter vi utsikten och maten tala. En skärgårdstur med något av våra klassiska fartyg och en ombordlagad middag med gott vin till är en magisk upplevelse, säger Peter Henricson Affärsområdeschef Strömma Sverige.

Peter Henricson, Affärsområdeschef Strömma Sverige, tel 0708-95 76 33
Riitta Östberg, Marknadsdirektör på Strömma Turism & Sjöfart tel 070-537 99 66

Strömma Turism & Sjöfart AB Strömma Turism & Sjöfart är ett av Sveriges största upplevelseföretag med verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Hemavan, Köpenhamn, Helsingfors och Oslo. Visionen är att skapa upplevelser som ger minnen för livet. I Stockholm bedrivs verksamheten under varumärkena Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Open Top Tours, Panorama Sightseeing, Ekman Buss, Interbus, City Sightseeing, Birka Vikingastaden och Vaxholms Kastell. Läs mer på www.stromma.se

Ta del av nyheter, tips och erbjudanden från Strömma genom vår sida på Facebook!