Skräddarsytt high school-program ger elever större valmöjlighet

Nu satsar STS High School på ett individuellt anpassat program, där studenten kan välja ämnen och sporter, skola och geografiskt område i USA, Kanada, Nya Zeeland och Australien. Valfrihet ligger i tiden!

STS tar steget vidare och erbjuder STS Select, ett skräddarsytt high school- program, där elevens valmöjlighet står i fokus. Lockar ”Outdoor Education Program” på Nya Zeeland eller surfing längs Australiens guldkust? Ishockey i Kanada eller kanske juridik i USA? Placeringen är valfri och många av skolämnena likaså.

Eleven bor i en noggrant utvald värdfamilj nära skolan och studerar på en privat eller kommunal skola, beroende på intresseområde. Längden på programmen kan också anpassas, från någon månad upp till ett år. Vill man ta examen och kanske studera på college, går det även att förlänga vistelsen till mer än ett år.

John Cedergårdh, programansvarig STS High School, berättar att de skräddarsydda programmen är ett direkt svar på en ökad efterfrågan hos kunderna:
–Många tonåringar har ett specifikt intresse och en del vet exakt var de vill tillbringa sitt utbytesår. De vill kunna välja tillsammans med sina föräldrar och genom STS Select ger vi dem den möjligheten.

Liksom för STS klassiska high school- program är platserna begränsade. Redan nu finns möjlighet att ansöka till STS Select med start våren 2012 och hösten 2013.

• high school