Utbildningsbranschens doldis – det är här en halv miljon letar studier varje månad

För femton år sedan letade potentiella studenter efter utbildningar i kataloger. Idag är det på nätet alla söker, hittar och jämför studier. Studentum.se samlar cirka 8 000 utbildningar och är idag Nordens största plattform för eftergymnasiala studier. Här är informationsfilmen om oss!

- Som ett naturligt led i vårt varumärkesbyggande arbete har vi nu tagit fram nya informationsfilmer för att sprida medvetandet om Studentum. Vi vill helt enkelt att fler ska veta vilka vi är och hitta eftergymnasiala utbildningar, säger Studentums kommunikationschef Petra Brohäll.

- För den som är intresserad av att studera är Studentum den överlägset största plattformen och vi hjälper årligen en mängd skolor att fylla sina klassrum.

Över sex miljoner besökare

Studentum är Nordens största marknadsföringskanal för eftergymnasiala utbildningar och har i dagsläget omkring 500 kunder. Läsåret 2015-2016 besöktes sajten över sex miljoner gånger av potentiella studenter. Många unga människor söker sig till Studentum för att de vet att sajten har all den information de behöver.

Sajten är länken mellan skolor och studenter och erbjuder tjänster som nyhetsbrev, studieguider och en mässturné. Varje månad görs över 30 000 intresseanmälningar till utbildningar av blivande studenter.

- För oss är det viktigt att alla når sin fulla kunskapspotential, avslutar Petra Brohäll.