Från spelning på en fritidsgård till världsturné

Hur tar man sig från en spelning på den lokala fritidsgården i Uddevalla till en spelning i Tyskland, Frankrike eller Australien?

Om detta och mycket mer berättade Lars Wallin på Studiefrämjandet i Uddevalla i tisdags i P4 Väst Sveriges Radio. Som musikhandläggare på studieförbundet med fokus på musik och folkbildning arbetar Lars bland annat med att hjälpa oetablerade, lokala band ut på världsturné.

Studiefrämjandetet arrangerar även en seminarieserie för lokala artister och band i Uddevalla där man vill sprida tips och kunskaper om bland annat hur artisterna och banden själva kan jobba för att fixa spelningar både lokalt och globalt. Startskottet för seminarieserien "Hitta gig" gick av stapeln i tisdags kväll.

Lyssna på radioinslaget från tisdag 17 april med Lars Wallin, musikhandläggare på Studiefrämjandet i Uddevalla, här:

Läs mer om Studiefrämjandet på: