Minskade anslag till Studieförbunden i Lund

I fredags träffade Studiefrämjandet och sju andra studieförbund Lunds politiker för att diskutera läget kring nedskärningar och framtida dialog. Sydsvenskan rapporterar om mötet och vad kulturnämndens ordförande Holger Radner (FP) har att säga om saken. Själv verkar han inte vilja ha något möte innan budgetförhandlingarna.

– De senaste åren har vi inte haft några möten med nämnden eller kulturförvaltningen för att diskutera vilken roll de vill att studieförbunden ska spela, säger Anna Karin Lövgren, verksamhetsledare på Folkuniversitet. Hon säger också att om det finns förslag på framtida nedskärningar så vill man kunna vara med och diskutera det.

Vill du läsa mer om detta, se artikel i Sydvenskan här: