​​Välbesökt föreningsmöte i Folkets hus i Rinkeby

​​Välbesökt föreningsmöte i Folkets hus i Rinkeby

Studiefrämjandet i Stockholm höll föreningsmöte den 29 augusti i Folkets hus i Rinkeby. Informationsmötet för studiecirklar lockade över 140 deltagare och 70 föreningar i området. Det var Studiefrämjandets verksamhetsområdet Samhälle och mångfald som presenterade den nya studieplanen för studiecirklar och verktyget för digital rapportering av studiecirklar.

- Digital rapportering gör det möjligt för Studiefrämjandet att hjälpa er deltagare med studiecirkelrapportering och t.ex. projektstöd snabbare än om ni sänder in papperslistor per post. Det ger oss mer tid att hjälpa er med andra saker såsom tips, ledarutbildningar och workshops, säger Lina Selleby, verksamhetsutvecklare.

Lina Selleby, verksamhetsutvecklare på Studiefrämjandet, visar nya studieplanen för studiecirklar.

Under föreningsmötet presenterades också Studiefrämjandets kurser för ledarutveckling och föreningskunskap och projektet Snacka jämt.

Ledarkurserna är ett av Studiefrämjandets erbjudanden till studiecirklarna där cirkelledare kan delta. Ledarutvecklingen genomförs över hela landet. Mer om Studiefrämjandets ledarutbildningar här.

Snacka jämnt! är ett projekt där asylsökande ungdomar får möjlighet att prata sex, relationer och jämställdhet. Projektet är utformat av Studiefrämjandet Stockholms län i samarbete med RFSU och Män för jämställdhet med stöd från Allmänna Arvsfonden. Läs mer om projektet Snacka Jämnt! här.

Samhälle och mångfald är Studiefrämjandets område för att skapa verksamheter där olika människor, identiteter och nationaliteter kan mötas. Läs mer om Studiefrämjandets verksamhetsområde Samhälle och mångfald här.