12 akter till Sweden Rock

För andra året i rad presenterar Studiefrämjandet nio osignade akter på Sweden Rock festival den 6-9 juni 2007. De nio banden valdes ut i hård konkurrens bland de 320 band som via Yoursound.se anmält sitt intresse att få spela på sommarens festival. Fyra av banden är Göteborgare, ett från Trollhättan och två från Karlstad. Sveriges västsida äger den osignade rockscenen. Nytt för i år är att Studiefrämjandet också presenterar tre lovande band med skivkontrakt på festivalen. Gemensamt för de tre banden är att de ingår i Studiefrämjandets musikverksamhet.    De nio osignade band som får spela på 100% Osignat är: Closer (Stockholm) http://www.yoursound.se/Closer Syconaut (Skövde) http://www.yoursound.se/Syconaut Blackbush (Trollhättan) http://www.yoursound.se/Blackbush Zero Illusions (Göteborg) http://www.yoursound.se/ZeroIllusions Manimal (Göteborg) http://www.yoursound.se/MANIMAL Abacorn (Karlstad) http://www.yoursound.se/abacorn Gods favorite (Göteborg)http://www.yoursound.se/GODSFAVORITE Emma Varg (Göteborg) http://www.yoursound.se/emmavarg Damien (Karlstad) http://www.yoursound.se/Damien   De tre signade band som får spela på Gibsonstage är: Sparzanza Blowsight Fingerspitzengefühl Scenen presenteras av 100%Osignat/Studiefrämjandet, Gibson och Sweden Rock Festival. 100%Osignat är Studiefrämjandets satsning på att skapa möjlighet för osignade band att spela live på bra spelställen runt om i hela landet.