Café Planet

Nu startar mötesplatsen Café Planet på Ekocentrum! Tillsammans med Studiefrämjandet öppnar Ekocentrum för alla intresserade att komma och diskutera miljö- och hållbarhetsfrågor på torsdagskvällar. Klockan 17.00 – 20.00 är Ekocentrum – även den stora utställningen – öppet, med fritt inträde.

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund och samarbetar med flertalet medlemsorganisationer med anknytning till natur, kultur och miljö. Studiefrämjandet är partipolitiskt, fackligt och religiöst obundna. Verksamheten bygger på den svenska folkbildningstraditionen och dess idéer och pedagogik. Studiefrämjandet är också en av stiftarna till Ekocentrum.

Ekocentrum är den naturliga mötesplatsen i Göteborg för miljö- och hållbarhetsfrågor. Här utbildas årligen tusentals personer i den unika miljön, där utställningen med de goda exemplen är en viktig ingrediens.