Forma din framtid med Studiefrämjandet.

Den 1 juli blir Studiefrämjandet Stockholms län, Studiefrämjandet Stockholm Gotland

Från och med 1 juli så kommer Studiefrämjandet Stockholms län att bli en gemensam enhet tillsammans med Studiefrämjandet Gotland. Gotland har tidigare varit en del av Studiefrämjandet Småland-Gotland.

Jakob Beijer
verksamhetschef på Studiefrämjandet Stockholm Gotland, har gjort följande uttalande om förflyttningen:

- Studiefrämjandet Stockholm ser verkligen fram emot att ta över organisationens verksamhet på Gotland. Öns rika natur- och kulturliv och vitala föreningsliv ger spännande möjligheter till ny folkbildning både för öns innevånare och för besökare. Att tillsammans med organisationens medlemsorganisationer vara en möjliggörare för människors individuella utveckling är Studiefrämjandets kärna. På Gotland kan denna kärna växa sig ännu större och livskraftigare!

Manuela de Gouveia, Verksamhetsutvecklare, är sedan tidigare aktiv i Studiefrämjandet på Gotland och ser fram emot att fortsätta arbetet.

- ”Jag ser framemot att få fortsätta jobba med folkbildningen på Gotland!
Jag har redan träffat en del studiecirklar och föreningar här och det finns ett härligt engagemang och driv hos gotlänningarna. Ser fram emot att få lära känna fler människor som vill starta en studiecirkel, gå en kurs eller arrangera något tillsammans med oss på Studiefrämjandet framöver”,
berättar Manuela de Gouveia, verksamhetsutvecklare på Studiefrämjandet Stockholm Gotland

Presskontakt från Studiefrämjandet Stockholm Gotland
Manuela de Gouveia
Verksamhetsutvecklare
Telefon: 08-555 352 40
Mail: manuela.degouveia@studieframjandet.se

Studiefrämjandet vill ge människor kunskap och kraft att forma sin framtid. Vi är ett av Sveriges största studieförbund med ett brett utbud av studiecirklar, utbildningar, kulturupplevelser och föreläsningar. Varje år samlas över 200 000 deltagare i våra studiecirklar och kurser. Vi har en särskild inriktning på om natur, djur, miljö och kultur.

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta utanförskap och rasism.

Vi arbetar med hållbarhet som ledstjärna och är en plattform för samtal om hur vi skapar bästa möjliga värld för oss och kommande generationer.

Manuela de Gouveia

Verksamhetsutvecklare Stockholm Gotland 08-555 352 40