Fisk och fantastiskt föredrag med Isabella Lövin

Vallentuna Naturskyddsförening bjuder in till
Fisk och fantastiskt föredrag med Isabella Lövin
mer kunskap behövs för att fisken skall överleva

Isabella Lövin är författare till den uppmärksammade boken Tyst hav. Hon belönades med stora Journalistpriset som Årets Berättare och Årets Miljöjournalist när boken kom ut 2007. Frågan om hållbart fiske är fortfarande högst aktuellt. Fredagen den 30 mars kommer hon till Täby för att berätta om situationen och hur man som konsument kan påverka så att fisken får en chans. Vallentuna Naturskyddsförening bjuder in till föredrag och middag i samarbete med Studiefrämjandet och Såstaholm Hotel och Konferens.

90 procent av de stora matfiskarna är utfiskade - men vi kan ännu påverka

Isabella Lövin menar att utfiskningen av haven är vår tids mest upprörande miljökatastrof eftersom den skulle kunna stoppas redan imorgon om politikerna fattade rätt beslut. Världshaven har redan förlorat uppåt 90 procent av de stora matfiskarna. Hela ekosystemet rubbas om vi en dag upptäcker att det bara finns småfisk i haven.

- Detta är en oerhört viktig fråga därför är vi väldigt glada att Isabella kommer och berättar själv. Hon är en så kunnig berättare och hennes engagemang smittar av sig. Det är just det vi behöver för att sprida kunskap om fisk och få konsumenten att medvetet påverka politiska beslut i rätt riktning, berättar Ida Carlén, Vallentuna Naturskyddsförening.

Det är absolut inte så att vi skall sluta äta fisk därför bjuds det också på fisk till huvudrätt efter föredraget. Såstaholm drar sitt stå till stacken genom att sponsra med 50 procent av kostnaden för middagen. Det blir föredrag och middag till en kostnad av totalt 350 kr per person.
Föredraget är fredagen den 20 mars, 18:30 till cirka 20.00.
Plats Såstaholm Hotel & Konferens i Täby.

Anmälan snarast till ida.carlen@privat.utfors.se eller ring   07... .

För mer information vänligen kontakta

Anmälan snarast till ida.carlen@privat.utfors.se eller ring   07...  eller
Elisabeth Nyström, Studiefrämjandet,   07...

Boka gärna tid för intervju om ni vill träffa Isabella Lövin före föredraget