Gottsunda skrivarcafé blir sommarläger

Gottsunda skrivarcafé blir sommarläger

I sommar kommer studiefrämjandet och kontakten i Gottsunda för första gången hålla i Gottsunda skrivarcafé sommarläger.

Gottsunda skrivarcafé anordnar ett sommarläger för barn och unga i åldrarna 12-15 år. Det kommer vara ett kreativt läger där vi har ett stort fokus på läsande och skrivande. Vi har även inslag av andra aktiviteter då vi samarbetar med fritidsbanken i Gottsunda. Vi vill nå ut till hela Uppsala och skapa en mötesplats för unga.

Den 5/7 öppnar dörrarna för lägret och kommer sedan pågå under 6 veckor fram tills 13/8. Måndag till fredag 11:00 - 16:00 pågår lägerverksamheten. Anmälan sker veckovis och man kan endast anmäla sig till en vecka i taget.

Ellinore Levinsson är ansvarig för lägret och tar emot fler frågor.

Mer Information

Ellinore Levinsson

Tel: 018-194623

Email: ellinore.levinsson@kontakten.nu

Studiefrämjandet vill ge människor kunskap och kraft att forma sin framtid. Vi är ett av Sveriges största studieförbund med ett brett utbud av studiecirklar, utbildningar, kulturupplevelser och föreläsningar. Varje år samlas över 200 000 deltagare i våra studiecirklar och kurser. Vi har en särskild inriktning på om natur, djur, miljö och kultur.

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta utanförskap och rasism.

Vi arbetar med hållbarhet som ledstjärna och är en plattform för samtal om hur vi skapar bästa möjliga värld för oss och kommande generationer.