Studiefrämjandet Stockholms läns kurskatalog hösten 2016.

Höstens kurser bjuder på både gammalt och nytt!

Nu är Studiefrämjandets kurskatalog för hösten 2016 ute. I år har vi valt att ha ett extra fokus på våra stora huvudområden - djur, natur, kultur och miljö! En stor förändring har skett inom exempelvis Jägarskolan som nu tillsammans med Jägareförbundet erbjuder en mer allsidig utbildning med allt från viltspår, tillvaratagande på kött och hur ett jaktlag fungerar.

Inom barn- och ungdomskurser finns gamla favoriter med robotbygge, men också nya nya influenser som exempelvis orientalisk dans.

Data- & ekonomikurserna fokuserar hårt på Adobe CC-paketet, office-paketet och bokföringskurser. Även i år erbjuder vi seniorer gratis kurser i sociala medier.

I djur-, natur- och hantverkskurserna blir du expert på både närliggande natur och flygande fåglar i skyn. Det är också snart höst och vi kan lära dig allt om svampar!

Spelkultur har fått ta del av vårt kulturutbud och på sidan av balett, akvarell och burlesk dans finns även kurser i hur du syr dina kostymer i cosplay men också hur du blir bäst på Scrabble.

Som vanligt hittar du allt du kan tänka dig - kurser i allt från yoga, Photoshop, svets, biodling, robotbygge och kroki.

Läs katalogen på ditt sätt - www.studieframjandet.se/kurskatalog
Ladda hem, beställ hem, läs online eller sök enkelt på vår hemsida!

Varmt välkommen!

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta utanförskap och rasism.