Hundens vecka – upptäck glädjen i ett aktivt liv med din fyrbenta vän

Hundens vecka – upptäck glädjen i ett aktivt liv med din fyrbenta vän

Nästa vecka startar Hundens vecka runt om i Stockholm!

Vi på Studiefrämjandet, tillsammans med Sveriges stora hundorganisationer, presenterar stolt Hundens vecka – en vecka fylld av roliga aktiviteter och möjligheter att lära sig mer om sina hundar.

Hundens vecka, som äger rum den 12-18 september, syftar till att främja både hundägares och hundars välmående genom att erbjuda en rad spännande evenemang och tillfällen till kunskapsfördjupning.

I Stockholm har vi 5 klubbar som kommer medverka i år med allt från prova på aktiviteter, till tävlingar och uppvisningar.

Klubbarna som deltar är:
Haninge brukshundklubb
Märsta-Sigtuna Brukshundklubb
Lidingö Brukshundklubb
Väsby Brukshundklubb
Waxholm Brukshundklubb

Den 15 september håller även Studiefrämjandet Stockholm Gotland öppet hus i Finntorp, Nacka. Där diverse olika hundaktiviteter kommer pågå i vår djurvänliga lokal Torpet!

- Genom att främja det aktiva livet vill Studiefrämjandet ge hundägare en möjlighet att träffa andra likasinnade och hitta nya roliga aktiviteter att göra tillsammans med sin hund, berättar Josefin Hamilton som är Verksamhetsutvecklare på Studiefrämjandet Stockholm Gotland.

Under veckan kommer hundklubbar över hela landet att erbjuda en rad aktiviteter och evenemang för hundägare i alla åldrar och alla typer av hundar. För de som är intresserade av att utöka sin hundkunskap kommer det att finnas föreläsningar och workshops om hundars beteende, träning och hälsa.

Hundens vecka arrangeras tillsammans med Studiefrämjandets medlemsorganisationer Svenska Brukshundklubben, Svenska Kennelklubben, Sveriges Hundungdom. Tillsammans bidrar vi till ett rikare och klokare liv med hund.