LOVE ANTELL 3 maj på Bryggarsalen NEMIS

LOVE ANTELL 3 maj på Bryggarsalen NEMIS

NEMIS + Love Antell

Love Antell + NEMIS med Randiga Rut, Pestens tid och Ekologiskt Mörker!
Entré 100 kr förköp via Tickster, 130 i dörren. 18 år.
Adress: Bryggarsalen, Norrtullsgatan 12N

En gång i tiden var Love drivet i Florence Valentin. Nu är han driv. Rakt av. Vad som bland annat utmärker Love Antell är hans uppenbara sociala medvetenhet, Antells popprosa har samma andemening som en hiphop-låt om missförhållanden i amerikanska södern.

"För varje album han gör, desto tydligare framstår det att Love Antell - som tidigare gjort skivor under namnet Florence Valentin - är en av de främsta Stockholmsskildrarna i modern tid; fotografer, författare och journalister inräknade" - Jan Gradvall
www.loveantell.se

Support:

RANDIGA RUT
Beskriver sig själva såhär: ”Vi är ett band på fyra personer som skriver låtar tillsammans på svenska. Våra texter handlar ofta om personer eller företeelser som upprör oss.”

PESTENS TID
"Pestens tid är ett Malmöband som spelar pop om politik, kärlek och tragedi. Musiken låter som alla dina vänners erfarenheter koncentrerade i poplåtar. Melodierna får sällskap av saxofonbreaks, bap-bap-körer och dundrande tamburiner och trots att sångerna handlar om tristess, vardagsrasism, regniga gator, svek och har en vemodig hinna över sig lämnar de dig ändå med en hoppfull känsla."

EKOLOGISKT MÖRKER

Debutalbumet Svälj spelas i P3. Musiken är frustrationsdriven, experimentell punk och new wave. Texterna är poetiska med inslag av humor. "Om det inte är självupplevt så kommer det garanterat att hända inom kort."

www.ekologisktmörker.com

Konserten föregås kl 19 av en samtalssalong om REVA med bl. a. Ayesha och Love Antell.