Miljödebatt på Ekoteket 1 september

Studiefrämjandet Stockholm arrangerar tillsammans med Ekoteket en valdebatt om miljömålen på Ekoteket, Kulturhuset onsdagen den 1 september klockan 18.00-19.30.

Göran Eklöf, konsult och Anna Jonsson från Miljöförbundet/Jordens vänner inleder och pratar om det saknade miljömålet - Sveriges konsumtions påverkan i andra länder.

Alla partier i Stockholms stad debatterar miljömålen och presenterar sin syn på det framtida miljöarbetet i staden.

De som deltar i debatten är Anders Ygeman (s) riksdagsledamot, Ordförande i Miljö- och jordbruksutskottet, Åsa Romson (mp) riksdagskandidat och vice ordförande i miljö och hälsoskyddsnämnden, Stellan F Hamrin (v) miljö- och hälsoskyddsnämnden, Ulla Hamilton (m) Miljö- och trafikborgarråd, Karin Karlsbro (fp) miljötalesperson, Per Ankersjö (c), gruppledare i Stadshuset, Christian Carlsson (kd) miljötalesperson, miljö- och hälsoskyddsnämnden.