Nemis – New Music In Sweden på Umeå Open

Nemis – New Music In Sweden på Umeå Open

För andra året arrangerar Studiefrämjandet och kulturföreningen Humlan en Nemisscen på Umeå Open. Här har nya, oetablerade band chans att visa upp sig för festivalpubliken. Nemis står för New Music In Sweden och är Studiefrämjandets satsning för ge oetablerade band och artister speltillfällen över hela landet. Scener finns i de flesta städer och på festivaler som Peace and Love och Sweden Rock festival.

- Efter fjolårets lyckade inledning på samarbetet är vi nu otroligt sugna på att börja leta band till årets upplaga av festivalen, säger Robert Tenevall på Studiefrämjandet i Umeå.

- Vi var väldigt imponerade av kvaliteten på banden som deltog, så det ska bli väldigt kul att grotta ner sig i årets anmälningar, fortsätter Carl Staaff, festivalproducent.

För att få delta i uttagningen till Nemis på Umeå Open får bandet inte vara signat till ett större skivbolag/större independentbolag eller bokas av ett större bokningsbolag. Alla band och artister är välkomna att anmäla sig oavsett genre.

Anmälan sker via Umeå Opens hemsida, http://www.umeaopen.se, och är öppen till 15 februari.

Festivalinfo:

Inomhusfestivalen Umeå Open arrangeras för fjortonde året 28 mars - 2 april 2011 av Umeå Kulturförening Humlan. 28 - 31 mars & 3 april genomförs festivalens veckoprogram runt om i Umeå. 1 - 2 april huserar festivalen som vanligt på Umeå Folkets Hus.

Klara band är till Umeå Open 2011 är Håkan Hellström, Säkert! och Bob Hund.

Information om Nemis & Studiefrämjandet Musik:

www.nemis.se
www.studieframjandet.se/musik