Norrköpings första Framtidsvecka går av stapeln 2016!

Studiefrämjandet i Östergötland, genom projektledare Elinor Forsberg, genomför Norrköpings första Framtidsvecka 20-27 april 2016. Syftet med veckan är att synliggöra lokala exempel på hållbarhetsarbete med intressanta och roliga aktiviteter runt om i Norrköping.
Framtidsveckan är en unik manifestation för omställning av samhället till ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. Framtidsveckan har genomförts på flera olika platser i landet sedan 2009.
Genom att synliggöra de resurser som finns hos föreningar, organisationer, företag och myndigheter i Norrköping som positiva exempel, ökas medvetenheten hos allmänheten om att det går att förändra vårt sätt att leva, förvalta vår jord och utveckla mer hållbara lokalsamhällen. Även öka medvetenheten, kunskapen och beredskapen och själva bli en del i det lokala omställningsarbetet för en ekologisk, social och ekonomisk hållbar framtid. Besökarna skapar nya kontakter och finner mötesplatser för engagemang i hållbarhetsfrågor.

Norrköpings Framtidsvecka genomförs den 20-27 april 2016. Den vänder sig till alla men framför allt till personer i åldern 7-25 år. Projektet syftar till att väcka målgruppens intresse och engagemang i hållbarhetsfrågor som är viktiga för framtiden. Målet är att nå ut brett till olika samhällsgrupper och att arrangemangen sker spritt på t.ex. köpcentra, ute på landet och ute i förorterna.
Missa inte chansen att visa upp just hur ni arbetar med hållbar utveckling genom att arrangera aktiviteter mellan den 20-27 april 2016 i Norrköping. Aktiviteter under Framtidsveckan kan vara utställningar som handlar om visioner och tekniska lösningar för framtiden, workshops, marknader, tävlingar, föreläsningar från universitet, studieförbund, föreningar m.fl. Det är en unik möjlighet att visa upp Norrköping från sin allra bästa sida.

Vill du veta mer om detta spännande projekt?
Välkommen att kontakta projektledaren Elinor Forsberg.
E-post: elifo862@student.liu.se