Nu brinner vi av engagemang - Kontakten flyttar till Gottsunda Kulturhus!

Nu brinner vi av engagemang - Kontakten flyttar till Gottsunda Kulturhus!

Nu brinner vi av engagemang! Kontakten flyttar till Gottsunda Kulturhus!

Mötesplats Kontakten drivs av Studiefrämjandet i Uppsala län på uppdrag av Uppsala kommun (Barn- och Ungdomsnämnden och Utbildnings- och Arbetsmarknadsnämnden). Verksamheten låg tidigare på Bandstolsvägen 1 B. En anlagd brand gjorde oss hemlösa och ledsna och därför är vi nu lyckliga över att få flytta in i nya fina lokaler.

Kontakten flyttar in till nya Gottsunda Kulturhus. Varmt välkomna på en förhandstitt torsdagen den 11 september klockan 10.30. Kommunalråd Mohamad Hassan presenterar lokalerna och den verksamhet som kommer att bedrivas.

Därefter har vi en stående inbjudan för alla som vill titta in på torsdag och fredag mellan 10.00–18.00 under Uppsalaveckan – Politik i Gottsunda.

Vår verksamhet öppnar tisdagen den 16/9 kl 15-21. På 520 kvadratmeter, nybyggda och fräscha, kommer vi tillsammans skapa en dynamisk mötesplats för Gottsundabor i alla åldrar. Här finns möjlighet till kreativa aktiviteter som måleri, musik, dans och skrivande och även föreningsmöten, studiecirklar, föreläsningar, blanketthjälp och studiestöd.

I lokalerna finns musikrum, datarum, ateljé för bild och skapande, dansstudio, mötesrum, KauKau- köket och mycket, mycket mer!

Mötesplatsen Kontakten fungerar som föreningshus för många föreningar i Gottsunda. Till exempel föreningarna: ASCU- African Student Community Uppsala, ASUT- Arabiska och Svenska under samma tak, Afristuga, Bahtal Roma, BFU- Burundi Föreningen i Uppsala, BYPS- Bangladesh Young Professionals in Sweden, Salsal-Afganska ungdomsföreningen, CSUI- Centrum för Svensk Somaliers Utbildning och Integration, Eritreanska Kvinnorättsföreningen, Friluftsfrämjandet i Uppsala, Gottsunda Konstgille, Hushållningssällskapet, Hjärtats Hus, Jalalabad Kulturförening, Kurdiska Studentföreningen, Kvinnoföreningen Tulpan, Litteraturcentrum, Raffi Kulturförening, Serbiska Kulturföreningen Sloga, Somaliland Förening i Uppsala, Somaliland Riksförbund, Ungdomars utveckling i Samhället, ULVIS, Valsätra hembygdsgård med flera föreningar.

Föreningarna flyttar med till nya Gottsunda Kulturhus. Tillsammans kan vi erbjuda Gottsundaborna en aktiv och meningsfull fritid. Nya föreningar är självklart också välkomna.

Vi är också glada att få trevliga grannar som Gottsundabiblioteket, Gottsunda Dans & Teater, Konstjord och Gottsunda Market. Gemensamt kan vi bli ett socialt och kulturellt komplement till butiker och annan service i Gottsunda centrum. Läs mer om oss på: www.kontakten.nu

Mer information om förhandsvisningen och vårt öppna hus lämnas av:

gunhild.hansen@studieframjandet.se

Tfn 018-19 46 20, mob 0705 - 400 556

Seynab Haji

Seynab.haji@studieframjandet.se

Tfn 018-19 46 21, mob 0706 -508 823

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta främlingskap och rasism.

Mer information om förhandsvisningen och vårt öppna hus lämnas av:

gunhild.hansen@studieframjandet.se

Tfn 018-19 46 20,  mob 0705 - 400 556