Nu startar Rockkarusellen 2011

Nu startar Rockkarusellen 2011

Helgen 14-15 januari smäller det! 639 artister från hela landet slussas då ut på en fyra månader lång turné för att utvecklas som musiker och scenpersonligheter. Studiefrämjandets musiktävling Rockkarusellen växer för varje år! Mellan januari och maj arrangerar vi över 400 spelningar - välkommen för att se och höra ännu okända artister.

På många håll i landet sker startskottet av Rockkarusellen i form av Katapulten, där alla distriktens artister spelar på samma plats under samma helg.

Hela idén med Rockkarusellen är att deltagarna ska få komma ut och spela mycket, få feedback på sin musik och sina framträdanden. Men allra viktigast är att deltagarna har det riktigt, riktigt kul.

Alla får vara med oavsett erfarenhet och alla är garanterade minst tre spelningar. Går det bra i deltävlingarna väntar distriktsfinaler och slutligen riksfinal. I priset för vinnarna i de 16 distrikten ingår bland annat en chartrad buss till den stora riksfinalen på Tyrol, Gröna Lund i Stockholm den 28 maj.

Turnéschema, distrikt m.m. hittar du på www.rockkarusellen.se

Rockkarusellen anordnas av Studiefrämjandet i samarbete med landets fritidsgårdar.

För mer information eller pressbilder, kontakta Daniel Forsberg på Studiefrämjandet.

011-290929, daniel.forsberg@studieframjandet.se.

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund. Vi är partipolitiskt, fackligt och religiöst obundna. Studiefrämjandet har den största musikverksamheten i landet - vi har ett hundratal musikhus och ännu fler replokaler utanför musikhusen, vi har många välutrustande studios runt om i landet, vi erbjuder proffsiga clinics till våra grupper, vi har mängder av musikarrangemang, deltar på flera av de stora festivalerna, arrangerar Rockkarusellen. Studiefrämjandet har också stor verksamhet kring djur, natur, miljö och kultur