Ny musik på Putte i parken 2014

Ny musik på Putte i parken 2014

NEMIS – New Music In Sweden - anmälan öppen nu!

Nu får oetablerade artister chansen att spela på Putte i Parken.

För tredje året i rad kommer NEMIS  - New Music In Sweden - presentera oetablerade artister och ny musik på Putte i Parken.

-Ingen Putte utan NEMIS! NEMIS sätter en lokal prägel som vi verkligen gillar och vill ha på festivalen, säger Frida Persson på Putte i Parken. Dessutom tycker vi om att kunna presentera artisterna ”först”, innan dom slår igenom” fortsätter hon.

För ni har väl inte glömt bort att Bara På Låtsas spelade sin första spelning på PIP på NEMIS-scenen. Och att Tiger Bell spelade 2012 – nu nominerade i både P3 Guld och Manifestgalan.

2014 års NEMIS kommer presentera 12 akter. Både från Karlstad, Värmland och övriga Sverige. Artister som är intresserade av att spela ansöker om chansen genom att gå in på www.nemis.se och fylla i ett enkelt formulär.

Senast den 31 mars 2014 ska man ha anmält intresse för att spela på NEMIS på Putte i Parken.

Nemis är Studiefrämjandets livescen för ny musik i Sverige och lyfter fram ännu oetablerade artister på landets bästa scener. Nemis hittar man bland annat på scener som Sticky Fingers i Göteborg, The Tivoli i Helsingborg, Bryggarsalen i Stockholm och festivaler som Putte i Parken, Metallsvenskan, Umeå Open och Sweden Rock Festival.

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta främlingskap och rasism.