Nytt samlingsalbum till förmån för Världens Barn

Världens Barn är Sveriges största kampanj för insamling av stöd till utsatta barn runt om i världen. Nu släpps ett digitalt samlingsalbum där intäkterna går oavkortat till välgörande ändamål. Samlingsalbumet är resultatet av en tävling som arrangerats av Studiefrämjandet Musik tillsammans med Världens Barn och Menyou.

I Studiefrämjandets musiktävling har ett flertal band och artister skrivit låtar med fokus på barns situation i världen. Tävlingen har arrangerats av Studiefrämjandet Musik tillsammans med Världens Barn och Menyou.com.

Nu släpps ett samlingsalbum med tio av de bidrag som låg tävlingsjuryn varmast om hjärtat. Försäljningen av samlingsalbumet sker till förmån för Världens Barn.

– Genom tävlingen har vi velat stimulera låtskrivare i landet att tänka till lite extra kring barns livsvillkor i världen, uppmuntra till kreativt skapande och samtidigt belysa en viktig fråga, säger Burt von Bolton, verksamhetsutvecklare inom musik på Studiefrämjandet riksförbundet.

Studiefrämjandet Musik är mycket glada över och tacksamma för samarbetet med Världens Barn och Menyou, som varit delsponsor för projektet. Studiefrämjandet Musik riktar även ett stort tack till alla artisters engagemang i den rikstäckande tävlingen som ligger bakom albumets tillkomst.

Det vinnande bidraget i årets tävling heter It’s Alright, av och med gruppen Kinetics.
Med på Världens Barn-albumet finns även bidrag från Ella Sandberg, Ida Persson, Red Nova, Kungens Knektar, Carola Andersson, Maria Skybäck, Mats Dimming, Inzoule och Teddy Freddy.

Samlingen har mastrats ideellt utav Christofer Stannow på Cosmos Mastering.

Vill du hitta och köpa skivan, och samtidigt stödja Världens Barn? Gå in på:
Världens Barn Mediashop

Kontakt på Studiefrämjandet riksförbundet:
Burt von Bolton, Verksamhetsutvecklare musik Studiefrämjandet riksförbundet
E-post: burt.von.bolton@studieframjandet.se

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund med ett brett utbud av studiecirklar, utbildningar, kulturarrangemang och föreläsningar. Varje år samlas 240 000 deltagare i våra studiecirklar och kurser.

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 18 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta främlingskap och rasism.