Popstock - tänk klubb, tänk rock, tänk diskokula - i Kulturhuset lördag 28 februari

PRESSMEDDELANDE

Den 28 februari är det dags för Popstock 2009 i Kulturhuset mitt i centrala Stockholm. Popstock är en musikfest med musiker som har utvecklingsstörning. 2006 och 2007 blev succé med många bra liveband och fullt av musikälskande människor i publiken.

- Nu kommer Popstock 2009 med samma lyckade koncept. Det blir rock- och popmusik i form av liveband, dj och disko. Dessutom tar vi dit vår tysta replokal så att publiken som blir sugna på att spela själva kan förverkliga den drömmen på plats, berättar Emma Heimersson från Studiefrämjandet som arrangerar evenemanget.

Årets band från Stockholm, Lund och Uppsala

Vibbarna och Big Blue Band kommer från Stockholm, Crazy Mike från Lund och Phil's rider on the storm från Uppsala.

- Vi ser fram emot spelningen på Popstock. En sak kan vi lova, och det är fullt ös, säger Antonio, Vibbarna.

Popstock arrangeras av Studiefrämjandet och föddes som ett komplement till de många dansbandskvällar som ordnas för målgruppen.

- Stora spelningar med pop- och rockmusik riktat till målgruppen var tidigare minimalt. Innan Popstock fanns ingenting i Stockholm. När vi insåg det bestämde vi oss för att göra en förstklassig klubb med de bästa banden i Sverige på en scen med proffsigt ljud och ljus. Det är det som idag kännetecknar Popstock, förklarar Emma.

Popstock 2009
När: 28 februari klockan 18.00-22.00
Var: Kulturhuset, Hörsalen vån. 3, Taxiadress Sergels Torg 7
Förhandsbokning rekommenderas men vissa biljetter säljs också vid dörren stockholm@studieframjandet.se, 08-555 352 00