Premiär för Nemis i Sörmland

Premiär för Nemis i Sörmland

Nemis - New Music in Sweden är Studiefrämjandets nya satsning för att ge landets bästa oetablerade band och artister chansen att få visa vad de går för på landets bästa scener. Nemis arrangeras förutom på grymt bra spelställen som Alcazar/Nalen i Stockholm och Sticky Fingers i Göteborg på festivaler som Peace & Love Festival och Sweden Rock Festival.

Fredagen den 10/10 presenterar vialltså Nemis i Sörmland när tre av traktens bästa oetableradeband spelar på en av länets absolut skönaste klubbar - Raw Bar i Eskilstuna.

Tider & band:
22.00 - Vocals and Music from the Orchestra (Eskilstuna/Sthlm)
23.00 - The Cobra Alliance (Nyköping)
24.00 - Movement (Västerås)

Vocals and Music from the Orchestra spelar indiepop med stänk av gubbrock och består av:
Patrik Pettersson; gitarr, Marcus Sköld; sång, Alexander Pettersson; gitarr, Kristofer Pehrsson; bas, Robin Pehrsson; trummor.
Kontakt: Patrik Pettersson 070-693 57 29

The Cobra Alliance spelar energisk punkrock och består av: Jonas Källberg; sång, gitarr, Johan Syrjänen; gitarr, sång, Marcus Loddby; bas, sång, Mattias Ljungqvist; trummor.
Kontakt: Jonas Källberg 073-930 84 09

Movement spelar explosiv alternativ rock och består av: Erik Stenström; sång, gitarr, Jens Åkerlind; gitarr, kör, Frej Drake; Bas, kör, Erik Lundin; trummor
Kontakt: Erik Lundin 073-544 12 80

Läs mer om Nemis och banden som uppträder på nemis.se

Nästa tillfälle för Nemis i samarbete med Raw Bar blir den 28/11.

Mer information:

Marcus Pehrsson
Studiefrämjandet i Sörmland
0155-21 71 29 (även mobilt)
marcus.pehrsson@studieframjandet.se

www.studieframjandet.se