Programsläpp för Kulturen tystnar (fortfarande) aldrig 2.0

Vi kan nu stolt presentera programmet för Kulturen tystnar (fortfarande) aldrig 2.0

Det känns självklart av många anledningar att det ska bli en uppföljare av den digitala festivalen den 4 april. Dels för att gensvaret från medverkande och invånare har varit så överväldigande positivt och dels för att vi sedan vi gick ut med förfrågan om akter fått in många intresseanmälningar från fantastiska kulturaktörer i vår region och kommun.

Ett program med något för alla

Vi är säkra på att det finns något för alla i programmet! Eller vad sägs om att Halmstadrevyn gästspelar? Eller Mollie Minott som sjungit duet med James Blunt. Allt från country med Edward and the Hayriders till soul/funk/hiphop-akten Blomkattdansen som medverkar med sin låt "BKD skapar kaos!" med den passande låtraden ”Dansa Halmstad!”. Den 26 september bevisar vi än en gång att Halmstad är en stad och Halland ett län fyllt med talanger, talanger som vägrar ge upp och istället producerar och hittar möjligheter att nå ut under rådande pandemi!

50 exklusiva biljetter säljs på Turistbyrån

Nytt för denna gång är också att vi säljer 50 exklusiva biljetter för att live på plats kunna njuta av kvällen. Precis som alla andra intäkter går allt tillbaka till de medverkande genom Studiefrämjandet. Biljettsläpp blir på måndag den 14 september på Turistbyrån i Halmstad.

Med bidrag från Halmstad kommun, samarbetspartners som Hallandsposten som livesänder festivalen, sponsorer som Entergate, Länsförsäkringar där fler kan tillkomma, är vi extremt laddade att leverera en helkväll för, just det, kulturen tystnar aldrig!

Program:

Programmet kan ändras inför den 26 september!

Kvartiåtta Ett av Halmstads mest aktiva coverband återkommer som kvällens husband.

Anton Wernebäck Multimusikern från Halmstad, Anton Wernebäck gästar oss tillsammans med kören Viva Voce.

Mollie Minott Känd från Idol, X Factor och dessutom sjungit duet med James Blunt.

Halmstadrevyn Halmstads egen nöjesmaskin som i allra högsta grad är aktiva.

Allan och Joel Duon som är kända från Funkisfestivalen i Halmstad.

DJ Raad DJ som expanderar stort i Sverige och även utomlands!

Edward & the Hayriders Svärmorsdrömmen som intar countryfestivaler med sitt countryband

Nina Lois Halmstadartist, up and coming och bland annat finalist i P4 Nästa.

Blomkattdansen Bandet med kanske det märkligaste namnet? Med musik man vill dansa till!

Felix Fallkvist Halmstads egna kortmagiker som medverkat på svenska mästerskapen.

Honeyburst Bandet som skulle ta Halmstad till Sweden Rock.

Förutom detta utlovas goa samtal med medverkande och varför inte en och annan överraskning!?

Vi berättar gärna mer!

Daniel Sanjay (initiativtagare)

info@danielsanjay.se

Sofie Tedenstad, Studiefrämjandet

Sofie.tedenstad@studieframjandet.se

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt, fackligt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfald och motarbeta utanförskap och rasism.

Sofie Tedenstad

Musik och kultur Musik, spelkultur, scenkonst & kommunikation 0766779793