Salem Al Fakir gästar Rockkarusellens första riksfinal

Salem Al Fakir gästar Rockkarusellens första riksfinal

Rockkarusellens första riksfinal

Lördagen den 31 maj är det riksfinal i Studiefrämjandets musiktävling Rockkarusellen på Garden, Linköping Konsert & Kongress.

Då tävlar åtta distriktsvinnare mot varandra i den allra första riksfinalen någonsin. Vinnarens pris är, förutom den stora äran, en turné som bl.a. inkluderar ett gig på Arvikafestivalen nu i sommar.

Sedan i januari har 274 band från åtta distrikt tävlat om att vinna  Rockkarusellen, nu är det bara åtta finalister kvar!

De lyckliga finalisterna är:

Caveman Blues (Norrköping)
Endless Circulation (Eskilstuna)
Frontback (Växjö)
Impulsiv Livsstil (Saltsjö-Boo)
Inception To Embrace (Visby)
Johnny Rex And The Mr Boys (Västerås)
Majestic Mojo (Karlstad)Ragdolls (Sundsvall).

Salem Al Fakir gästar
Som gästartist på riksfinalen är vi väldigt stolta över att presentera Salem Al Fakir. På senaste Grammisgalan plockade han hem hela fyra grammisar, bl.a. som bästa manliga artist.

Om Rockkarusellen
Rockkarusellen arrangeras av Studiefrämjandet och startade i Linköping redan 1987 i samband med att staden fyllde 700 år. Fr.o.m. 2002 har det varit en länstäckande tävling i Östergötland och denna säsong är alltså den första som det är en riksangelägenhet. Rockkarusellen har varit en riktig plantskola för musiker. Genom åren har bl.a. artister som Lasse Winnerbäck, Louise Hoffsten och Pusjkins deltagit. Visst är detta en tävling, men Rockkarusellen är i första hand ett koncept för att ge oetablerade band fler speltillfällen.

För mer information, besök www.rockkarusellen.se eller kontakta: Daniel Forsberg

* På bilden: Finalisterna Frontback från Växjö