Säsongsfinal för 100% osignat i Västerås

Säsongsfinal för 100% osignat i Västerås

Lördag 8/12, konsert med 5 spännande akter: Vargpakten, Edward Violet, Minna Danell, Those Erotic Sunday Mornings samt Fields of Grain. 100% osignat är Studiefrämjandets stora satsning på att skapa möjlighet för osignade band att spela live på bra spelställen i hela landet. I Västerås finns 100% osignat på Sigurdsgatan 25. Insläpp från kl 19, fritt inträde, ingen åldersgräns. Vargpakten Vargpakten är en Västeråstrio som gör fartfylld, dansvänlig synthpop på svenska med rytmer och ljud som för tankarna till barndomens dataspel. De sprittande melodierna är det givna receptet för att dansa av sig all vardagsfrustration som texterna behandlar. Ärligt, energiskt och med alla känslorna utanpå. Edward Violet En cool grupp från Västerås som sjunger på svenska och spelar egna låtar. "Vi har ett stort behov! Av att ge er våra känslor. Vi har hållit tankarna gömda så länge nu. Vi tänkte att ni behövde veta! Dam, doo, di, dam tam dam, tjalala, bam bam… Vi bara vet det!" Bandmedlemmar: Julia Ögren, Madeleine Lundin, Susanna Ahnlund, Sara Johansson Minna Danell Minna Danell band är ett hantverk där låtskrivaren Minna Danells välskrivna låtar tillsammans med musikerna i bandet, väver in alla delar i livet i en musikalisk väv som berättar livets stora och små historier för den som lyssnar. Influerad av det som vi alla känner igen gör Minna Danell Band musik av de historier som även vi ibland upplever. Those Erotic Sunday Mornings Vi är ett alternative 'Soft' Rock/Acoustic band från Karlstad och har spelat ihop i sen hösten 2006. Vi spelar så mycket vi kan här och där för att sprida våran musik och få kicken av att stå på scenen. En av våra senaste spelningar var på Arvikafestivalen och nyligen hörde man en intervju med oss på P4 Värmland, där vi nu är utmanare på Värmlandstoppen. Vår första demo Passion, Acts and Concequences släpptes i våras och nu försöker vi få ut den till spelställen, skivbolag mm i väntan på att slå igenom. På www.orkan.nu finns en recension av bandet och musiken som vi skrev inför Arvikafestivalen. Vi är: Patrik - Sång/Akustisk Guitar, Åsa - Elgitarr, Erik - Bas, Erika - Trummor Fields of Grain Fields of Grain följer ett spår av skönhet och vemod genom fem decennier av populärmusik. På vägen har man hittat en plats nånstans i den mellansvenska naturen där modern soul möter elektronika och americana, och där vardagsnära texter om tillvarons upp- och nedgångar samsas med filmiska musikaliska stämningar. Webbsida: http://www.100-procent.se/gigs.asp?id=143 Presskontakt: Mats Olsson, Studiefrämjandet Västmanland 073-600 12 32 mats.olsson.sfr@folkbildning.net