STOCKHOLMS PÄRLOR - Kafé 44 Premiär

STOCKHOLMS PÄRLOR - Kafé 44 Premiär

Studiefrämjandet inviger ytterligare en scen till
STOCKHOLMS PÄRLOR - Kafé 44

I mars invigde Studiefrämjandet sin klubb för unga musiker, Stockholms Pärlor. Har man studiecirkel hos Studiefrämjandet och spelar i band kan man också få möjlighet att komma ut och spela på en scen med en riktig publik. Stockholms Pärlor erbjuder den möjligheten.

T
vå scener har redan invigts det är Pluto för de mer avancerade och KGB för alla oavsett musikstil och scenvana. Nu spelas det för första gången på Kafé 44 där band som har musiker upp till 18 år får möjlighet att spela och bjuda in sina kompisar.
Tisdagen den 22 september är det premiär för Stockholms Pärlor på Kafé 44.

- Vi välkomnar alla intresserade till den allra första kvällen på Kafé 44. Vi kör klockan sju till 23.00. Tre band spelar. Det är "Slapback" som börjar följt av bandet "Rubella"och "No disc" avslutar kvällen, säger Vladir Galdamez som håller i Studiefrämjandets musikhus i Stockholm.

- Det är väldigt uppskattat att få komma ut och spela på en riktig publik scen så Kafé 44 blir ett bra tillskott för de allra färskaste stjärnorna. Det är genom att spela live som man utvecklas som band. Man kan inte bara öva och nöta utan att möta en publik, säger Vladir Galdamez som träffar alla de över 300 band som repar bland annat i Studiefrämjandets lokaler i Vasaparken i Stockholm.

Stockholms Pärlor finns nu på tre scener i Stockholm

Kafé 44 Tjärhovsgatan 44, ett väl inarbetat ställe och kanske stans enda rockklubb i kafémiljö. Här får band under 18 år möjlighet att spela och bjuda in sina kompisar.
KGB, Malmskillnadsgatan 45, här får 5 band plats på scen en torsdag i månaden, oavsett genre och scenvana. Med vänner och bekanta på plats är det garanterad succé.
Pluto Lövholmsvägen 20, här spelar band som är "på gång", som kanske har släppt skivor och drar en egen publik. Den nystartade kulturföreningen Pluto håller till i en gammal lagerlokal i Gröndal, komplett med klassisk rockklubbsatmosfär. 2-3 band per kväll, 1-2 ggr i månaden oftast fredagar.

För mer info håll utkik på: www.myspace.com/studieframjandetstockholm

För mer information kontakta:
Vladimir Galdamez, musikhuset Studiefrämjandet, 070 022 0615

vladimir.galdamez@studieframjandet.se http://www.studieframjandet.se/stockholm, www.myspace.com/studieframjandetstockholm

Studiefrämjandet är partipolitiskt, religiöst och fackligt obundet. Bakom Studiefrämjandet står 19 medlemsorganisationer som samlar människor med intresse för natur, djur, miljö, friluftsliv, musik och annan kultur. Verksamheten bedrivs utan vinstintresse. Det statsbidrag som studieförbunden får är tillsammans med anslagen från kommuner och landsting en viktig förutsättning för verksamheten. Studiefrämjandet i Stockholm omfattar kommunerna Stockholm, Lidingö, Österåker, Vallentuna, Täby, Vaxholm, Danderyd och Ekerö. Studiefrämjandet i hela landet samlar varje år över 2,5 miljoner deltagare. 35procent är unga som spelar musik.