Studiefrämjandet presenterar Nemis på Katrineholmsfestival

Lördagen den 1/11 presenterar vi Nemis på Tasting Chaos Festival som är en nystartad inomhusfestival på musik- och ungdomshuset Inferno i Katrineholm. Nemis avslutar festivalen som pågår hela dagen.

Nemis - New Music in Sweden är Studiefrämjandets nya satsning för att ge landets bästa oetablerade band och artister chansen att uppträda på landets bästa scener. Nemis arrangeras förutom på erkända spelställen som Alcazar/Nalen i Stockholm och Sticky Fingers i Göteborg på festivaler som Peace & Love Festival och Sweden Rock Festival.

Banden som spelar är:

The Breeze The Breath (Skellefteå) Emo / Rock / Metal
The Breeze The Breath gjorde dundersuccé på Sommarens Sista Suck i Eskilstuna i augusti och vi välkomnar dem än en gång varmt till Sörmland!

Endless Circulation (Eskilstuna) Rock / Hardcore
Endless Circulation vann Rockkarusellen 2008 i Sörmland och har sedan dess fortsatt att visa vad de går för i en mängd sammanhang - detta blir inget undantag.

Nico The Band (Hudiksvall) Alternativ / Rock / Garage
Nico the Band satsar stenhårt på karriären och denna spelning är en del av en pågående miniturné. P3 spelar deras nya låtar just nu...

WhEN IT (Eskilstuna) Metal / Progressiv

WhEN IT är som många redan känner till ett av Sörmlands största metal-hopp just nu - spelningen på Sweden Rock Festival i somras var bara ett av många bejublade framträdanden på senare tid.

Läs mer om Nemis och banden som uppträder på
www.nemis.se

Läs mer om Tasting Chaos Festival på www.tastingchaos.info.se

Mer information:

Marcus Pehrsson

Studiefrämjandet i Sörmland

Telefon: 0155-21 71 29 (även mobilt)

marcus.pehrsson@studieframjandet.se

Nicklas Jonsson