Unga dansare sökes för pjäsen "Momo - eller kampen om tiden"

Unga dansare sökes för pjäsen "Momo - eller kampen om tiden"

Nya Teaterpiraterna ska nu sätta upp en familjeföreställning som heter "Momo - eller kampen om tiden" efter en bok av Michael Ende. Föreställningen kommer att spelas upp i tält i Marabouparken i Sundbyberg med premiär den 25 juli 2009.

I denna föreställning ingår det scener till vilka vi behöver barn som dansar. Vi söker därför barn som är 7-12 år gamla.

Ni som är intresserade är mycket välkomna till en audition lördag 4 april kl. 10.00-11.30. Vi startar sedan dansrepetitionerna i april och träffas på lördagar kl. 10.00, platsen är Studiefrämjandets lokaler på Humblegatan 34 i Sundbyberg. Efter ett sommaruppehåll i juni börjar repetitionerna tillsammans med skådespelarna. Det innebär att man måste vara i Stockholmsområdet fr.o.m. andra veckan i juli.

Om du är intresserad av att dansa och vara med i ett stort teaterprojekt eller vill veta mer, så kontakta mig genast. Kostnaden för att vara med är endast 100 kr vilket utgör medlemsavgiften i Nya Teaterpiraterna.

Foto: Mona Wallin

Mer information: www.studieframjandet.se/nas