Grön Scen 2022

Utforska hållbar framtid på Bokmässan 2023 med Grön Scen

Studiefrämjandet är stolt över att återigen presentera Grön Scen på Bokmässan, en engagerande plattform som har fokus på de mest brännande ämnena inom klimat och miljö men även trädgård och odling.

Grön Scen kommer att vara centrum för dialog och diskussion kring miljöfrågor, odling och hållbar utveckling. Med ett imponerande program av talare, paneldiskussioner och författare kommer Grön Scen att belysa de mest aktuella ämnena inom hållbarhet.

Det här kan du förvänta dig från Grön Scen:

• Klimatförfattare och aktivister: Inspirerande samtal med författare och aktivister som delar sina insikter om klimatkrisen och de åtgärder som krävs för att bromsa den.

• Miljödebatter: Paneldiskussioner med experter inom området om ämnen som ekologisk hållbarhet, grön teknik och cirkulär ekonomi.

• Ekologisk odling och självförsörjning. Trädgårdsexperter delar med sig av sina bästa tips för bra skördar, biologisk mångfald och lata dagar.

- Grön Scen på Bokmässan 2023 är en plattform där vi tillsammans med våra gäster och samarbetsorganisationer kommer att utforska viktiga frågor inom hållbarhet och miljö. Det är en chans att inspirera och engagera sig i dessa frågor och uppmuntra positiva förändringar, säger Helena Kaså Winqvist, verksamhetschef Studiefrämjandet Göteborg Sjuhärad.

Exempel på programpunkter:

Se hela Grön Scens program på Bokmässan 2023 för detaljer om evenemangets schema och talare.

Datum:
27-30 september 2023
Klockan
: 11-16.30
Plats:
Hall E, Svenska Mässan, Göteborg

För mer information om Studiefrämjandet och Grön Scen kontakta:

Helena Kaså Winqvist, telefon: 070-619 25 30
E-post: helena.kasa.winqvist@studieframjandet.se