Vårfinal för 100% osignat i Västerås

Vårfinal! Onsdag 9 maj är det säsongsfinal för 100% osignat i Västerås. Ikväll bjuder vi på bra 3 band och en "liten" överraskning... ...och som vanligt är det fritt inträde och ingen åldersgräns. Dörrarna öppnar kl 20 och första bandet spelar kl 21. Allt detta händer på 100% osignat i Västerås onsdag 9 maj på Sigurdsgatan 25: Movement Ett Västeråsbaserat band som tog form 2004. Bandet har avverkat ett trettiotal spelningar på klubbar och festivaler runt om i Sverige. Bandets tredje demo-cd, "Audioextravaganza”, är precis klar. En video har också spelats in och bandet ser nu fram emot att få spela det nya materialet live på 100% osignat i Västerås. Bandmedlemmar: Erik Stenström - Sång/Gitarr, Jens Åkerlind - Gitarr/Sång, Frej Drake – Bas/Sång, Erik Lundin – Trummor. http://www.myspace.com/movementmusic1 Indikator Det var en gång ett gäng 13 åringar i Eskilstuna som ville rocka loss. 5 år senare med massor av inspiration, erfarenhet och en ny sångare har Indikator utvecklats till ett band som satsar 100% på sin musik. Influerade av Blindside, Norma Jean och Deftones blandat med den sköna atmostfär som utmärker Indikator, har bandet utvecklat ett eget sound med rötterna i hardcore/old-school emo. Medlemmar: söder - sång, max - gitarr, alex - bas, axl - trummor & cpu (dator) http://www.myspace.com/indikatormetal Das Bältadz Är det här på riktigt, eller? Hursomhelst så är Das Bältadz ett skönt band som har väldigt kul när de spelar - och det smittar av sig på publiken! Line-up: Lead Guitar & Lead Vocals: MC Klingon Assassin, Guitar & Vocals: Doc Mart Mengele, Bass & Lead Vocals: Henke Insane, Drums: Deathbag Jon. http://www.myspace.com/dasba ...och en överraskning! tre band är inte nog när det är vårfinal. En grej till händer, men vi tänker inte berätta vad det är. Kom & kolla! 100% Osignat är Studiefrämjandets stora satsning på att skapa möjlighet för osignade band att spela live på bra spelställen i hela landet. 100% Osignat-scener finns i Stockholm på Alcazar/Nalen, Sticky Fingers i Göteborg, The Tivoli i Helsingborg, Sigurdsgatan 25 i Västerås, Örebro, Umeå, Växjö, Bolanche i Borlänge, Uppsala, Norrköping, Karlstad samt Platens i Linköping. 100% Osignat-scener utvecklas även på fler ställen runt om i landet. Högupplösta bilder och ytterligare info om 100% osignat: http://www.100-procent.se/press.asp Presskontakt: Mats Olson Studiefrämjandet Västmanland 073-600 12 32 021-10 17 73 mats.olsson.sfr folkbildning.net