Västerås Största Gratisfestival - Summer Camp!

Västerås Största Gratisfestival - Summer Camp!

Sigurdsgatan 25 och Studiefrämjandet arrangerar en ny festival i Västerås 11-13 juni.
32 band på 2 scener i 3 dagar på Sigurdsgatan 25 och Intiman, kl 19-01 alla dagar.

Fri entré, ingen åldersgräns.

Det känns roligt att bjuda västeråspubliken på en festival med särskilt fokus på artister som har anknytning till Västerås. Det är också kul att arangera en festival samma helg som skolorna slutar. Vi hoppas att festivalen även lockar besökare från andra städer.

Arrangörerna Tomas Bjernedal på Sigurdsgatan 25 och Nicklas Hovberg på Studiefrämjandet säger:
"-Västerås är en fantastisk musikstad. Det finns väldigt många bra band här och det har varit ganska lätt att fylla våra två scener med riktigt bra musik i tre dagar. Tidigare arrangerades Vattendraget vid den här tiden på året och vi tycker att det behövs en bra musikfestival i Västerås i början av sommaren."

Medverkande artister (fler namn tilkommer, se webbsidan för aktuell info):
Shallow Sense, The Montoyas, Movement, Voices Break The Silence, Änglar krigare & banditer, Zahir, The Federales, Phaan, Fusion, Beyond All Recognition, Die Kinkies, Vargpakten, Elmer, Damien, Vilefuck, Pride & Joy, Vicious, Edvard Violet, T-Virus, Pasted, Endovera, Modern Caveman, The Bedfolds, The Uppercuts, Johnny Rex, Solrosgatan, Johannes und der Täufer.

Webb: www.sigurdsgatan25.se

------------------------------

Kontaktpersoner:
Tomas Bjernedal, Sigurdsgatan 25, Tfn 021-80 05 10, info@prismamusik.se
Nicklas Hovberg, Studiefrämjandet, Tfn 070-743 45 54, nicklas.hovberg@studieframjandet.se