Vilka vinner Rockkarusellens distriktsfinaler?

Vilka vinner Rockkarusellens distriktsfinaler?

I helgen smäller det. Det är dags för de sista distriktsfinalerna i Studiefrämjandets Rockkarusellen 2011. Tävlingen startade i januari med 639 deltagande band och artister, och nu efter 400 spelningar ska slutligen de 16 riksfinalisterna utses.

Här äger helgens distriktsfinaler rum:

6 maj              Sofie Park, Malmö (Skåne/Blekinge)
6 maj              Amazon, Flen (Sörmland)
7 maj              Kungen, Sandviken (Gävleborg)
7 maj              Sergels Torg 3, Stockholm (Stockholm)
7 maj              Folkets Hus, Umeå (Västerbotten)
7 maj              Domsaga, Sundsvall (Västernorrland)
7 maj              Sigurdsgatan 25, Västerås (Västmanland)
7 maj              Nöjesfabriken, Karlstad (Örebro/Värmland)
7 maj              Linköping Konsert & Kongress, Linköping (Östergötland)
8 maj              Cozmos, Borlänge (Dalarna)
8 maj              Palladium, Växjö (Småland)

Pris
Första pris i distriktsfinalerna är en chartrad buss till riksfinalen på Tyrol i Stockholm 28 maj. En buss som går att fylla med fans hemifrån.

Mer info hittar du på www.rockkarusellen.se

Rockkarusellen anordnas av Studiefrämjandet i samarbete med landets fritidsgårdar.

För mer information, kontakta Daniel Forsberg på Studiefrämjandet, 011-29 09 29, daniel.forsberg@studieframjandet.se.

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund. Vi är partipolitiskt, fackligt och religiöst obundna. Studiefrämjandet har den största musikverksamheten i landet - vi har ett hundratal musikhus och ännu fler replokaler utanför musikhusen, vi har många välutrustade studios runt om i landet, vi erbjuder proffsiga clinics till våra grupper, vi har mängder av musikarrangemang, deltar på flera av de stora festivalerna, arrangerar Rockkarusellen. Studiefrämjandet har också stor verksamhet kring djur, natur,miljö och kultur