CHARLIE LINDSTRÖM NY NATTKLUBBSCHEF PÅ V/WALL

CHARLIE LINDSTRÖM NY NATTKLUBBSCHEF PÅ V/WALL

Få duos har de senaste åren varit så tongivande inom Stockholms nattliv som Joel Ighe och Charlie Lindström. Tillsammans gav de oss Musikaliska Gårds sista och kanske bästa sommarår 2016, och sedan lyckades de med det omöjliga, att väcka Spy Bar till liv.

Efter 3 år tillsammans som nattklubbschefer för Nosh and Chow och Spy Bar delar nu duon upp sina sena åtaganden. När sista droppen tömts på Nosh and Chows utåt sett lågmälda, men inåt väldigt livade, innergård spelat sin sista ton för kvällen, beger sig numera Charlie Lindström till sitt nya nöjespalats, V/Wall som ny Nattklubbschef från och med 1 november.

Nattklubben V har länge varit känt som Stockholms främsta så kallade “VIP-klubb”. En ökänd klubb inne i klubben Sturecompagniet. Om du tidigare upplevt klungan av förväntansfulla gäster utanför Spy Bar som ett obestigbart berg, då kommer du nog tycka att detta är snäppet värre.

Charlie och Joel säger följande om förändringen:

“Jag väljer inte att se det som en separation, även om jag är lämnad kvar på Spy Bar. Jag ser det mer som att vi utökar vårt lilla party-kungarike” - Joel

“Vi jobbar fortfarande väldigt tight med allt som gäller koncept osv, bara att uppdraget nu är lite mer omfattande och att det ger våra gäster en större valmöjlighet” - Charlie

Med på tåget följer även Matilda Hartzell som jobbat med duon och på Nosh and Chow sedan förra året. I övrigt väljer alla inblandade att hålla sig fortsatt sparsamma kring vilka förändringar som kan förväntas.

PRESS

Linda Nordlund, Marknadschef Stureplansgruppen, linda.nordlund@stureplansgruppen.se, +46 704 388 484

Stureplansgruppen är Sveriges ledande företag inom besöksnäringen. Företaget grundades 1996 och har som ambition att alltid leverera gästupplevelser i världsklass. Flera av Sveriges mest hyllade enheter ingår i vår produktportfölj, som Bank Hotel, L’Avventura, Ekstedt, Spy Bar och Gamla Riksarkivet. Med en omsättning på 1,3 miljarder sek och verksamheter i Stockholm, Göteborg, Åre och Visby skapar vi unika och förstklassiga koncept som gör Stureplansgruppen framgångsrikt.