Sommarpremiär på Humlan med gästspel från Surfers!

Sommarpremiär på Humlan med gästspel från Surfers!

Fredag den 25 maj öppnar Humlan, Stockholms kanske härligaste och grönskande uteservering mitt i Humlegården, som denna säsong kommer ha gästspel av Surfers. Surfers har under många år varit en succé i Visby och under senare år även i Stockholm, med sin avspända tolkning av det smakrika sichuanköket. Surfers erbjuder en kulinarisk upplevelse med vällagad och smakrik surfmat i form av smårätter från det kryddstarka delarna i Kina. På Surfers är det sommar året om, feng shuin är alltid på topp, drinkarna vackra och färggranna och ölen är alltid kall.

SMALL TALK MED SURFERS-MYMLAN

Vi ställde några korta frågor till Mymlan som är grundare av surfers och ansvarig för Surfers i Humlan i sommar!

Hej Mymlan, vad kul att ni flyttar in till oss under sommaren, hur känns det?

- Vi är så glada över att vi nu i sommar kommer ha möjligheten att flytta vår restaurang Surfers från Regeringsgatan 88 ett stenkast bort och landa i underbara humlan på Humlegårdsgatan 24!

Berätta lite om Surfers, konceptet, inspirationen osv?

- Surfers är en kinesisk restaurang vars största fokus matmässigt är provinsen Sichuan i sydvästra Kina. Ett ordspråk säger att Kina är landet för mat men Sichuan är platsen för smak.
Så mycket smak med andra ord!

Vad får man inte missa på menyn, några personliga favoriter?

- Du som gäst hos oss bör inte missa de lyckobringande räkbollarna tillsammans med en chengdu schnaza som är en drink gjord på mango, mynta, ingefära och gin!

Hur ser den perfekta kvällen ut på Humlan & Surfers?

- Jag ser framför mig härliga långsittningar där folk kommer och går medans eftermiddagen blir kväll och sen befinner ni er i den fantastiska sommarnatten.

Vi ses på fredag, med en sommarstämning 7 dagar i veckan, under hela sommaren!

Öppettider måndag-torsdag 16:00-02:00, fredag- söndag 15:00-02:00

Psst.. Vi kommer även visa alla Sveriges VM-matcher i sommar, förvänta dig den maximala fotbolls-känslan och atmosfären!