STYLE IT FORWARDS INTAR BERNS

STYLE IT FORWARDS INTAR BERNS

Söndagen den 1 december slår Berns för sjunde året i rad upp dörrarna till uppskattade Style it Forward där kläder, skor och accessoarer säljs till förmån för Hungerprojektets arbete med att avskaffa hunger och fattigdom i världen. I pop up-butiken kan du fynda varor från välkända märken till oslagbara priser och samtidigt vara med och bidra till en bättre värld.

Det är den ideella organisationen Hungerprojektet som är arrangörerna bakom modeeventet Style it Forward. Syftet är att samla in pengar till arbetet med att avskaffa hunger och fattigdom. Eventet som äger rum på Berns är gratis och öppet för alla. Fynda kläder bland över 50 välkända modemärken, däribland Gant, Stutterheim, Dagmar, Nudie Jeans, Peak Performance, Dr Denim, Brixtol m fl till rabatterade priser.

Hungerprojektets program i Afrika, Asien och Latinamerika fokuserar på att stärka kvinnors position i samhället. Kvinnor återinvesterar 90 procent av sin inkomst i sin familj genom att lägga pengarna på mat, utbildning och hälsa. För den som handlar på Style it Forward innebär det i förlängningen att man är med och förändrar människors liv och lyfter hela samhällen ur fattigdom. 500 kronor kan till exempel ge en kvinnlig entreprenör tillgång till mikrofinanslån och finansiell utbildning. Med det kan hon starta ett litet företag, tjäna pengar och investera i sina barns framtid.

Välkommen att förändra världen med stil!

Datum: 1 december

Tid: kl. 12-17

PRESS

Linda Nordlund, Marknadschef Stureplansgruppen, linda.nordlund@stureplansgruppen.se