Subaru toppar även tysk kundnöjdhetsundersökning

Subaru toppar även tysk kundnöjdhetsundersökning

Subaru befäster sin ställning som märket med de mest nöjda ägarna. ADAC:s stora undersökning AutomarxX visar också att Subaru-verkstäderna i Tyskland håller lika hög klass som de svenska.

Subaru behåller förstaplatsen i ADAC AutomarxX 2011när det gäller kundnöjdhet och har till och med förbättrat sina betyg sedan 2010. Årets notering i verkstadskriteriet blev 1,27 och innebar en stor marginal till tvåan Mitsubishi (1,43) och trean Honda (1,47)

Även i kriteriet hur nöjd bilägaren är med sitt val toppar Subaru listan med betyget 1,28 före Jaguar och Honda på delad andraplats (1,5). Subaru toppade denna del av undersökningen för tredje året i rad.

ADAC AutomarxX är en årligen återkommande undersökning som mäter hur nöjda bilägarna är med sina bilar, sin verkstad och sin återförsäljare. Undersökningen omfattar 33 märken på den tyska marknaden. ADAC AutomarxX är den enda i sitt slag i Tyskland och kan närmast jämföras med AutoIndex – där Subaru har Sveriges mest nöjda bilägare för tredje året i rad.