Subaru XV är vald till Årets Suv

Subaru XV är vald till Årets Suv

Subaru XV har blivit väl mottagen av marknaden. Det har redan sålts drygt 1.000 stycken i Sverige och motormedia Världen över rosar modellen. Senaste utmärkelsen kommer från engelska 4x4 Magazine som korat Subaru XV till "Suv of the Year".

I sitt senaste nummer har 4x4 Magazine suv-special med stort on- och offroadtest. Subaru XV gjorde processen kort med konkurrensen och korades till årets suv.

Juryn bestod av tidningens redaktörer och biltestare. De hyllade Subaru XV för bilens vägbeteende, körglädje, bränsleeffektivitet och terrängförmåga.

– Årets startfält är det tuffaste någonsin. Subaru XV är en intressant nyhet i klassen och den presterade väl i alla moment och imponerade på juryn, säger Nigel Fryatt, redaktör på 4x4 Magazine.

SUBARU Nordic AB har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland och Litauen. År 2010 såldes 7.745 bilar mot drygt 1.000 fem år tidigare. SUBARU Nordic AB har mottagit "New Sales Record Award" sex gånger och placerat sig tvåa i GA-enkäten (2009). Subaru har dessutom Sveriges mest nöjda bilägare enligt AutoIndex.