Populära höstlovskursen FEAR! är tillbaka på Subtopia

Höstlovs-succén FEAR! är tillbaka för fjärde året i rad på Subtopia! D.I.T. Subtopia, Cirkör och Scenskolan FEJM håller kurs för 10-14åringar under vecka 44 på höstlovet. Där kommer deltagarna få prova cirkus, dans, teater och teatermask och som final presentera en show för familj och vänner. En kurs både för de som gillar att uppträda och de som hellre arbetar bakom scenen.

Höstlovs-succén FEAR! är tillbaka på Subtopia! D.I.T. Subtopia, Cirkus Cirkör och Scenskolan FEJM håller för fjärde året i rad i sin populära femdagarskurs för 10-14 åringar under vecka 44 på höstlovet.

På höstlovskursen FEAR! får de unga deltagarna prova cirkus, dans, teater och smink/mask och som final presenterar de en show för familj och vänner. Kursen vänder sig både till de som gillar att uppträda men också till de som hellre arbetar bakom scenen – alla behövs.

D.I.T. Subtopia, Cirkus Cirkör, och Scenskolan FEJM bidrar med pedagogerna Sanna Karlsson, Oskar Löfkvist, Mari Vincentz och Pontus Wallin, samt Veronica Hammarlund från Framework Dancing Arts. De håller i en mix av dans-stilarna modern/jazz/streetdance, tillsammans med scensminkning och teater.

– Vi är väldigt glada över att vi kan fortsätta erbjuda denna otroligt populära kurs. Samarbetet med de olika aktörerna har fungerat fantastiskt. Men detta handlar så klart först och främst om de unga, och från deras håll har betyget varit solklart, säger Cesar Fulgencio, verksamhetsansvarig på D.I.T. Subtopia.

Kursen genomförs med stöd av Botkyrka kommun, D Carnegie och ABF Botkyrka Salem. Kurspriset varierar på grund av det utgår ekonomiskt stöd för boende i Alby respektive i Botkyrka kommun.

Datum & tid
Måndag 29 oktober - fredag 2 november. Kl 10.00-15.30 varje dag

Ålder
10-14 år

Lunch och mellanmål ingår för alla deltagare!

Oscar Löfkvist
oskar.lofkvist@cirkor.se