Rekordstort intresse för Energichansen - 36 föreningar tävlar om 150 000 kr!

Hela 36 föreningar har skickat in fullständiga och godkända tävlingsbidrag av påfallande hög kvalitet i Sundsvall Energis sponsortävling Energichansen. Energichansen är en sponsortävling på initiativ av Sundsvall Energi för att främja lokal utveckling i Sundsvallsregionen med fokus på föreningslivet inom idrott och kultur.

- Det känns fantastiskt roligt med det stora intresset för Energichansen. Föreningarna sprider mycket energi över Sundsvallsregionen. Det märks tydligt att detta är tredje året, eftersom vi fått en så bra spridning. Nu har föreningarna förstått hur viktigt det är att visa kreativitet, behov och motprestation i tävlingen. Vi har fått in många bra bidrag, så det kommer att bli ett tufft jobb för juryn, säger Marcus Hedman, Marknadschef, Sundsvall Energi.

Nu stundar ett jurymöte där juryn utser 12 finalister som tävlar om potten på 150 000 kronor. Därefter gäller det för finalbidragens föreningar att engagera sin omgivning till att rösta på dem. Ju fler röster desto större sponsringsbelopp. Allmänhetens omröstning pågår under veckorna 11-12 på energichansen.se.

- Vi vill genom Energichansen låta allmänheten vara med och påverka utvecklingen i regionen. Av den anledningen låter vi folkets röster vara med och bestämma hur en del av vår redan avsatta sponsringsbudget ska fördelas genom en allmän röstning säger Marcus Hedman.

Slutresultatet presenteras vecka 13.

För mer information, kontakta:

Marcus Hedman, Marknadschef, Sundsvall Energi, 070-370 47 26

Linda Niia, Marknadskommunikatör, 073-270 21 01

• Miljö, energi

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och avfallsbehandling ska vara bra både för människorna och miljön och bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden.

Therese Eriksson

Presskontakt Kommunikationsstrateg 070-593 00 25