Sundsvalls Ridklubb – årets vinnare av Energichansen!

Vinnare av årets Energichansen blev Sundsvalls Ridklubb med 32 procent av rösterna.
Totalt inkom 23 542 röster från 2 248 unika användare.

-  Vi tackar för ett fantastiskt engagemang! Energichansen har blivit en succé som vi kommer att satsa på även under 2014, säger Anders Jonsson, VD vid Sundsvall Energi.

Röstfördelningen i årets Energichansen:
1) Sundsvalls ridklubb, 7 572 röster, vinstsumma: 31 000 kronor
2) Dust IT, 4 115 röster, vinstsumma: 16 900 kronor
3) Häre Salonger, 2 289 röster, vinstsumma: 9 400 kronor
4) Söråkers Folkets husförening, 2 249 röster, vinstsumma 9 200 kronor
5) Sundsvalls Friidrottsförening, 1 730 röster, vinstsumma 7 100 kronor
6) Fagerviks kanotklubb, 1 357 röster, vinstsumma 5 600 kronor
7) Gymnastikföreningen Astra, 1 352 röster, vinstsumma 5 500 kronor
8) Matfors hockey, 1 282 röster, vinstsumma 5 300 kronor
9) Sundsvalls sportkarate, 827 röster, vinstsumma 5 000 kronor
10) Klockarbergets BK, 639 röster, vinstsumma 5 000 kronor

-  För oss på Sundsvalls Ridklubb betyder första priset i Energichansen att vi nu kan utveckla vår ungdoms- och tävlingsverksamhet vidare mot större uppdrag för föreningen och sporten. Vi tackar alla ridsportälskare världen över som röstat och stöttat oss i detta. Det är av stor betydelse att ha ett bra samarbete med de lokala sponsorerna för oss säger Catarina Svanstedt, ridskolechef, Sundsvalls Ridklubb.

Energichansen är ett initiativ från Sundsvall Energi för att främja lokal drivkraft och utveckling i regionen. Tävlingen syftar till att låta föreningar i Sundsvall och Timrå kommun inom idrott, konst och kultur som uppfyller Sundsvall Energis kriterier för sponsring att ansöka om tillskott. I potten finns 100 000 kronor.  Vi vill genom Energichansen låta allmänheten vara med och påverka utvecklingen i regionen. Av den anledningen låter vi folkets röster vara med och bestämma hur en del av vår redan avsatta sponsringsbudget ska fördelas.

För mer information, kontakta:
Therese Eriksson, Marknadsstrateg, 070-593 00 25

• Miljö, energi

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster och avfallsbehandling ska vara bra både för människorna och miljön och bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för närhet, öppenhet och trygghet.

Therese Eriksson

Presskontakt Kommunikationsstrateg 070-593 00 25