Svenska Amnesty lägger sitt årsmöte i Sunne

Svenska Amnesty väljer Sunne när de ska ha sitt årsmöte 2013. Den 3-5 maj 2013 samlas 250 personer där själva på Quality Hotel Selma Lagerlöf. Årsmötet beräknas ge ca 400  gästnätter i Sunne.

Varför Sunne?
Viktor Rasch på Svenska Amnesty berättar att årsmötet förläggs alltid till olika orter runt om i landet. Ortens geografiska plats, utbud av lokal samt så klart den lokala Amnestygruppens styrka och engagemang är viktiga faktorer.

Till årsmötet 2013 övertygade ordförande i Amnestygruppen i Sunne, RoseMarie Asker, oss att Sunne vore en lämplig plats med den starka grupp och distrikt som är nödvändig. I Sunne finns kunskapen och engagemanget! Det är svenska Amnestys styrelse som fattar beslutet. Dessutom ska vi 2013 testa ett så kallat påverkanstorg, en metod att utveckla beredningen av de motioner som läggs av våra medlemmar. I Sunne fanns de perfekta lokalerna för det ändamålet.

Vad händer dessa dagar?
Årsmötets innehåll är inte spikat, men förutom att styrelser ska väljas och beslut om Amnestys framtid ska fattas av alla deltagare på plats, kommer det hållas flertalet intressanta seminarier och anföranden om människorättsläget i världen. Internationella gäster kommer är belysa aktuella händelser och internationella kampanjer, berättar Viktor Rasch.

För mer information, kontakta:
Reine Flodin, VD Sunne Turism AB, 0565-16771
Viktor Rasch, Amnesty International
viktor.rasch@amnesty.se

Sunne Turism AB och Stora Möten arbetar för att locka och  samordna och utveckla Sunne som destination för Stora Möten och events. Arbetet sker i nära samverkan med turistföretagen i Sunne kommun.