Charterbolagen satsar ytterligare på Turkiet

Turkiet har ökat år för år - både i Norge och Sverige - och inför 2010 satsar charterbolagen åter igen.

I år presenterar de en rad nya orter, hotell och koncept i Turkiet, även flera avreseorter lanseras.

Från Sverige

Ving lanserar Kemer, Beldibi och Camyuva på kusten söder om Antalya.
Fritidsresor öppnar en ny ort: Cesme som ligger på en halvö utanför Izmir i västra Turkiet.
Apollos nyhet är möjligheten att kombinera grekiska Kos och närbelägna exklusiva Bodrum.

Flera av bolagen satsar på avresa från nya flygplatser. Turkietresor till exempel, utökar med Luleå flygplats och Ving börjar flyga direkt till Turkiet även från Kiruna och Ronneby samt utökar frekvenserna från Karlstad, Visby och Kalmar.

Fra Norge

Tyrkiareiser har særlig økt tilbudet av reiser innen helse og velvære. For første gang tilbyr Tyrkiareiser eget hotell på windsurferstranden i småbyen Cesme. Den populære vandringsturen i Kappadokia er blitt en fulltreffer blant skandinaver. Andre unike vandringer på Tyrkiareisers 2010-program er Kackar i fjellene ved Svartehavskysten og Lykia i de naturskjønne Taurusfjellene ved Middelhavet, nær Kemer.

Nytt på programmet er ”Krønsj-uke”,med Kari Jaquesson. Her får gjestene teste ut ulike nye treningsformer.

Sunnhetstrendenunderstrekes av at Tyrkiareiser neste sommer tilbyr to økologiske hotell der alt av frukt, grønnsaker og kjøtt kommer fra deres egen biodynamiske gård.

• turkiet
  • istanbul
  • kemer beldibi camyuva antalya izmir bodrum