Nominera till Surfa Lugnt-priset 2015!

Sveriges bästa nätsatsning för unga och vuxna

–  Det sker massor av positiva internetsatsningar i Sverige för att öka kommunikationen mellan unga och vuxna, men det är sällan som dessa satsningar får den uppmärksamhet som de förtjänar. Därför har vi instiftat Surfa Lugnt-priset på 25 000 kronor som delas årligen ut till ett projekt eller en organisation som främjar kommunikation mellan unga och vuxna på internet, säger Kristina Axén Olin, ordförande i Surfa Lugnt.

Tidigare pristagare är fritidsgården Kulan på Lidingö (2012), Ängdala Skolor (2013) och Tjejzonens Storasystrar på nätet (2014). Nu är det dags att ta fram nya kandidater för 2015 års Surfa Lugnt-pris!

–  Liten som stor organisation spelar ingen roll. Kriteriet för en nominering är att det är en verksamhet som inspirerar till kommunikation, engagemang och kunskapsutbyte mellan unga och vuxna på nätet, säger Kristina Axen Olin.

Nomineringen på www.surfalugnt.se är öppen fram till den 7 december. Kandidaterna presenteras sedan på Surfa Lugnts hemsida under december. Då kan man rösta på den organisation som man vill ska vinna Surfa Lugnt-priset. Från de tre nominerade som fått flest röster väljer sedan en jury ut årets Surfa Lugnt-pristagare.

Vinnaren av Surfa Lugnt-priset presenteras under Safer Internet Day tisdagen den 10 februari 2015.

Kristina Axén Olin, ordförande i Surfa Lugnt
kristina@surfalugnt.se