SveaReal gör triss i GreenBuilding

SveaReals arbete med att GreenBuilding-certifiera sina fastigheter har fortsatt hög fart, nu är 13 % av beståndet certifierat.

De senaste tillskotten är fastigheterna Sämjan 2 och Speditionen 1 i Malmö samt Kavalleristen 11 i Helsingborg. SveaReal har i och med dessa nu certifierat nära 13 % av sin fastighetsportfölj.

- Det är utmanande att hela tiden hitta nya utvecklingspotentialer som energieffektiviserar våra fastigheter, säger Henrik Rönndahl miljöansvarig på SveaReal.

- Vi utvecklar kontinuerligt energibesparande åtgärder i fastigheterna samtidigt som vi märker att miljöcertifieringarna har ett allt större värde för våra hyresgäster, avslutar Henrik nöjt.

För vidare frågor kontakta miljöansvarig Henrik Rönndahl på telefon 040-10 77 57 eller VD Claes Malmkvist på telefon 0705-56 67 21.