SveaReals första GreenBuilding-certifieringar!

Som ett led i SveaReals miljöarbete, har nu de första fastigheterna i beståndet blivit GreenBuilding-certifierade.

Det är en av SveaReals fastigheter i Årsta i Stockholm samt en i Östra Hamnen i Malmö som nu uppfyller alla ställda krav & kriterier för att certifieras enligt GreenBuilding.

SveaReal har genomfört energibesparande åtgärder i syfte att sänka energiförbrukningen. Detta ger stora besparingar för både hyresgästerna och SveaReal, samtidigt som det bidrar till en hållbar framtid.

- Detta är våra första fastigheter som certifieras och vi kommer nu att öka takten kommande år. Vi är stolta över att kunna presentera fastigheter som trots några år på nacken ändå har en naturlig plats i ett framtida klimatvänligt fastighetsbestånd,avslutar SveaReals VD Claes Malmkvist.

För vidare frågor kontakta SveaReals VD Claes Malmkvist, 031-63 65 90 eller miljöansvarig Henrik Rönndahl, 040-10 77 57.