Ny känsla med smart WC-modul

Marknadens första WC-modul i glas för S-låsmontage är här. De nya WC-modulerna från Svedbergs kan enkelt ersätta de traditionella, golvstående modellerna. Samtidigt som hela badrummet får ett estetiskt lyft blir det enklare att hålla rent och fräscht.

KÄNSLAN AV VÄGGHÄNGD

Den slimmade formgivningen förstärks av ”slimseat”, en tunn sits som är anpassad efter WC-stolens form. Här finns inga kanter som sticker ut och stör helhetsintrycket. Naturligtvis har locket och sitsen även ”soft close” som gör att locket stänger sig sakta och ljudlöst. – Med de här nya modellerna får kunden känslan av en vägghängd modell utan att behöva göra stora ingrepp i väggarna, säger Stefan Svensson, vVD på Svedbergs.

GENOMTÄNKT FORMGIVNING

Formgivaren har verkligen tänkt till för att få en miljövänlig produkt. De släta ytorna (går att få i vitt eller svart), både på insidan och utsidan, gör det mer hygieniskt och enklare att rengöra. På så sätt går det också åt mindre rengöringsmedel vilket är bra för miljön. Med en snabbkoppling går dessutom sitsen enkelt att ta av vid rengöring. Och genom ett enkelt val väljer användaren hel- eller halvspolning.

RIMLESS-SPOLNING

Även när det gäller måtten känns det väldigt genomtänkt. Sitthöjden är bekväma 43 cm, en standard Svedbergs satte redan för 15 år sedan. Bredden är endast 41 cm vilket gör att modulen enkelt får plats i befintliga utrymmen. Kunden kan välja mellan fyra olika WC-skålar, tre av dem har den nya hygieniska Rimless-spolningen. – Det känns väldigt bra att kunna erbjuda marknaden denna typ av produkt som både är funktionell och en formmässig fullträff, avslutar Stefan.

• badrum
  • badrumsinredning
  • design

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.