Skapa – tänk lite mindre

Skapa – tänk lite mindre

1 februari lanserade Svedbergs den nya badrumsserien Skapa. En möbelserie som ger de små badrummen en framtid. Alla de ytor med potential som aldrig fått en ärlig chans. Möbelserien är framtagen i samarbete med formgivarna Ehlén Johansson och Mia Lagerman.

– Skapa är en möbelserie främst utvecklad för de lite mindre badrummen. Med ett formspråk som tillåter en personlig prägel på helheten, säger Stefan Svensson, vVD på Svedbergs.

Bygg den som du vill

Skapa följer Svedbergs framgångsrika koncept som gör det enkelt för kunderna att få möblerna precis som de vill. Olika bredder och djup på underdelar, olika färger, flera handtag, överdelar och sidoförvaring är något av det som erbjuds.

– Valfriheten gör Skapa till en möbelserie för dem som vill låta kreativiteten få svängrum, säger Stefan.

Taggar

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.

Svedbergs – Rum för liv och lust

Svedbergs utvecklar, tillverkar och marknadsför möbler och tillbehör för hela badrummet. Företaget grundades 1920 i Dalstorp där huvudkontor och tillverkning lever kvar. Kunderna finns i hela Norden samt i Storbritannien. Aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm – Small Cap.
Läs mer på www.svedbergs.se

Svedbergs