Amaryllis, julgran och järnek pryder Svegros säsongsförpackningar med potatis. Potatisen är 100 % svenskodlad.

Potatispynta köket i vinter

I vinter pryds tre av Svegros potatisförpackningar av nya säsongsenliga motiv. Amaryllis, järnek och en hel gran får ta plats på potatispåsarna och blir en fin detalj på köksbänken under mörkertidens matlagning.

Förpackningarna är tillverkade i papper och är bra för miljön såväl som potatisens hållbarhet. Säsongspotatisen är helt och hållet svenskodlad och består av utvalda och jämnstora, tvättade potatisar av mjölig karaktär: perfekta för helgernas alla maträtter.

Svegros säsongspotatis finns i butik v. 47- v. 6.

Rekommenderat ca. pris: 2 kg – 30 kr, 900 g – 20 kr.

_______________________________________________

För inspirerande potatisrecept, besök gärna http://svegro.se/vara-recept/samlingar/potatisratter/eller följ Svegro på Instagram: @svegrosverige

Svegro ägs och drivs av Familjen Norman sedan 1960 på Färingsö, utanför Stockholm. Vi odlar ekologiska färska örter och sallat i kruka, samt packar kvalitetsgrönsaker och potatis året om. Som ledande inom kategorierna driver Svegro ett aktivt arbete med att ständigt utveckla nya produkter för att sprida inspiration och kunskap till alla som har ett passionerat matintresse.

Svegro omsätter cirka 350 miljoner kronor om året och sysselsätter cirka 90 personer i Thorslunda och Skänninge.

Lena Larsson

Presskontakt Marknad & Innovationschef

Svegro är ett svenskt familjeägt bolag med växthus och huvudkontor på Färingsö utanför Stockholm. Bolaget grundades 1960 och fokus på hållbarhet och innovation har skapat långsiktig framgång. Svegros vision är att skapa svenska gröna smaker i världsklass och detta uppfylls genom en hållbarhetsfokuserad fossilfri och innovativ växthusproduktion av färska örter och sallat, samt utveckling och förädling av svenska gröna smaker. För mer information, besök www.svegro.se.